Od października 2019 roku trwało zbieranie podpisów pod petycją, wśród mieszkańców miasta, za budową obwodnicy. Wytyczony wariant południowej obwodnicy miał zaczynać się na węźle Tomaszów Południe na S8 w Kolonii Zawada, stamtąd droga miała biegnąć lasami wzdłuż Dąbrowy, Woli Wiadernej, dalej do drogi do Grot Nagórzyckich, którą przeciąć miała w kierunku Józefowa, dalej przez Wąwał, Jeleń i na końcu włączyć się miała do drogi wojewódzkiej nr 713 za Białobrzegami na wysokości skrzyżowania na Jeleń. Miasto zabiegało o finansowanie budowy obwodnicy z rządowego programu 100 obwodnic.
W weekend Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło listę 100 obwodnic miast z całej Polski, które zostaną sfinansowane z budżetu państwa. Na liście województwa łodzkiego znalazły się miejscowości: Łowicz, Srock, Brzeziny, Błaszek i Wieluń. Tomaszowa Mazowieckiego na liście rządowej brak.
Czy to oznacza koniec marzeń o wyprowadzeniu w najbliższym czasie z miasta ruchu tranzytowego?
W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km.
Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego.