2 sierpnia br. w Starostwie Powiatowym w Tomaszowie Maz. odbyło się pierwsze posiedzenie Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Maz. III kadencji, powołanej uchwałą nr 1003/2018 Zarządu Powiatu z dnia 18 lipca 2018 r.
Przez najbliższe 3 lata Rada będzie obradować w następującym składzie:
Dariusz Misztal – Radny Rady Powiatu
Mariusz Strzępek – Radny Rady Powiatu
Barbara Robak – Członek Zarządu Powiatu
Bartłomiej Matysiak – Członek Zarządu Powiatu
Bartłomiej Składowski – Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Łódzka, Komenda Hufca w Tomaszowie Maz.
Piotr Maciej Borowski – Powiatowe Stowarzyszenie Emerytów, Rencistów i Inwalidów
Jan Woicki – Towarzystwo Przyjaciół Tomaszowa Mazowieckiego
Krystyna Wilk – Tomaszowski Uniwersytet Trzeciego Wieku
Antoni Smolarek – Ludowy Klub Kolarski START
Renata Kasiewicz– Towarzystwo Przyjaciół Tomaszowa Mazowieckiego
Alicja Orzechowska – Oddział Rejonowy Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów
Jadwiga Brajer – Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Oddział Powiatowy w Tomaszowie Maz.
Podczas posiedzenia, któremu przewodniczył Wicestarosta Tomaszowski Dariusz Kowalczyk, zebrani dokonali wyboru prezydium Rady w składzie:
Przewodnicząca – Renata Kasiewicz
Wiceprzewodniczący – Piotr Maciej Borowski
Sekretarz – Barbara Robak.
Członkowie Rady rozpoczęli prace nad planem działania na okres III kadencji, a także wstępnie ustalono harmonogram spotkań raz w miesiącu.
Rada Pożytku funkcjonuje na podstawie dokumentów:
-
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
-
Uchwała Nr XXXI/223/2013 Rady Powiatu w Tomaszowie Mazowieckim z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2013 r. poz. 2018)
Zgodnie z przepisami prawa, Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym w sprawach dotyczących sfery zadań publicznych. Celem jej działalności jest wypracowanie kierunków merytorycznych, będących podstawą do tworzenia praktycznej współpracy pomiędzy sektorem publicznym a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, w szczególności poprzez:
1) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych, w tym w zakresie programów współpracy z organizacjami pozarządowymi;
2) wyrażanie opinii o projektach uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy;
udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi;
3) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań
do realizacji przez organizacje pozarządowe;
4) podejmowanie inicjatyw dotyczących sektora pozarządowego;
5) wskazywanie priorytetowych obszarów działań we współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi.