Od wybuchu wojny w Ukrainie punkty paszportowe w Polsce przeżywają prawdziwe oblężenie. Zdarza się, że petenci w niektórych miejscach na złożenie wniosku czekają wiele godzin, a niektórym i tak nie udaje się załatwić sprawy. Kontakt telefoniczny i e-mailowy jest znacznie utrudniony.
Sprawdzamy, jak wygląda sytuacja pod oddziałem paszportowym w Łodzi i czym kierują się petenci gotowi czekać wiele godzin na złożenie wniosku.
Problem dotyczy zarówno kontaktu telefonicznego, jak i systemu rejestracji online. Obywatele nie mogą dodzwonić się do urzędów, ponieważ linia jest zajęta lub telefon nie odpowiada. Niedostępne są także telefony wyznaczone do spraw pilnych. Z kolei w systemie internetowym zdarza się, że brakuje wolnych terminów nawet do końca roku. W przypadku dużej ilości zgłoszeń strona nie działa poprawnie, a rejestracja wizyty jest niemożliwa.
Organ paszportowy został wzmocniony kadrowo i dokłada wszelkich starań aby przyjąć możliwie jak największą liczbę klientów.
Jednakże przy obecnej liczbie osób zainteresowanych może zdarzyć się sytuacja, w której nie wszyscy będą przyjęci w danym dniu roboczym.
Wybraliśmy się dziś, 28 kwietnia 2022 r. do łódzkiego urzędu, o godz. 7.30 w kolejce ustawiło się już blisko 80 osób, udało nam się zarejestrować wniosek i planowany odbiór dokumentu urząd szacuje na 26 maja. Trudno powiedzieć czy wszyscy dziś mieli tyle szczęścia.
Zasady przyjęć w poszczególnych urzędach:
Łódź:
– możliwość pobrania biletu na miejscu (wówczas dostępność i czas obsługi jest uzależniony od liczby osób na sali)
– możliwość dokonania wcześniejszej rezerwacji wizyty na stronie: https://bezkolejki.eu/lodzkiuw
Piotrków Trybunalski, Sieradz, Skierniewice:
– wizyta jest możliwa wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się, w tym celu prosimy o przesłanie wiadomości e-mail na jeden z poniższych adresów:
- Piotrków Trybunalski: paszporty.pt@lodz.uw.gov.pl
- Sieradz: paszporty.si@lodz.uw.gov.pl
- Skierniewice: paszporty.sk@lodz.uw.gov.pl
Punkty realizacji zadań paszportowych
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi
ul. Traugutta 25, 90-113 Łódź
tel.: 42 664-17-00 email: so@lodz.uw.gov.pl
Punkt Obsługi Klienta w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Szkolna 28, piętro I, pok. 147 i 148, 97-300 Piotrków Trybunalski
tel.: 42 664-12-51
Punkt Obsługi Klienta w Sieradzu
Pl. Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
tel.: 42 664-16-56
Punkt Obsługi Klienta w Skierniewicach
ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice
tel.: 42 664-16-81
Godziny pracy
Łódź, Sieradz, Skierniewice:
Poniedziałek 8.00-15.45
Wtorek 10.00-17.45
Środa 8.00-15.45
Czwartek 8.00-15.45
Piątek 8.00-15.45
Piotrków Trybunalski:
Poniedziałek 8.00-15.45
Wtorek 10.00-17.00
Środa 8.00-15.45
Czwartek 8.00-15.45
Piątek 8.00-15.45
Jeżeli dzień wolny wypada we wtorek, w następny dzień roboczy urząd czynny jest w godzinach: 10.00-17.45 (w Piotrkowie Trybunalskim 10.00-17.00)
Agnieszka Podwysocka