Kolejne instytucje dostrzegają działania i rosnącą rolę Ceramiki Paradyż na rynkach zagranicznych. W poniedziałek swoje coroczne nagrody rozdała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która w kategorii „Ekspansja zagraniczna” przyznała tytuł Ceramice Paradyż doceniając tym samym jej sukcesy w zakresie rozbudowy sieci eksportu oraz promocji polskiej gospodarki za granicą.
Nagrodę podczas uroczystej gali otwarcia PAIH – Pierwsze Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą odebrał w imieniu firmy wiceprezes zarządu ds. handlu Paweł Łuczka. Wśród zaproszonych gości znalazło się 350 przedstawicieli polskiego biznesu, administracji i lokalnych samorządów, którzy w bezpośredni sposób kształtują polską gospodarkę. Wyróżnienie Ceramiki Paradyż w kategorii związanej z działaniami eksportowymi stanowi bez wątpienia efekt konsekwentnego realizowania strategii długofalowego rozwoju Ceramiki Paradyż na rynkach zagranicznych oraz podpisanej w 2018 roku umowy CETA, która rozumiana jako ułatwienie handlu pomiędzy dwoma obszarami celnymi, doprowadziła do zniesienia istotnych barier w dostępie do rynku kanadyjskiego. Obecnie Ceramika Paradyż dostarcza swoje produkty do ponad 50 krajów na całym świcie.
Misją organizatora gali, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Agencja wspiera w pokonywaniu procedur administracyjnych, znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, wiarygodnych partnerów oraz dostawców. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. PAIH realizuje również programy ekspansji na rynki perspektywiczne: Go China, Go Africa, Go Arctic, Go India, Go ASEAN oraz Go Iran. Od początku 2018 do końca 2019 r. jest odpowiedzialna za promocję dziewięciu polskich branż.