Policjanci tomaszowskiej drogówki wsparci przez mundurowych z Wydziału Prewencji prowadzili na terenie Tomaszowa Mazowieckiego działania ukierunkowane na kierujących, którzy łamią przepisy ruchu drogowego parkując swoje auta w miejscach niedozwolonych. Działania podyktowane były obserwacjami policjantów pracujących w służbie zewnętrznej oraz zgłoszeniami mieszkańców naniesionymi na Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa. Już dziś wiadomo, że będą prowadzone cyklicznie do czasu wyeliminowania zjawiska i ,,złych nawyków” automobilistów.
Wzrost liczby pojazdów na drogach powiatu tomaszowskiego oraz niedostateczna liczba miejsc parkingowych w strukturze zurbanizowanej jak również kultura jazdy uczestników ruchu drogowego powodują, że na drogach Tomaszowa Mazowieckiego stało się zauważalne ,,zjawisko” pojazdów, które parkowane są w sposób nieprawidłowy. Niejednokrotnie źle zaparkowane pojazdy znacząco utrudniają ruch pieszych oraz kierujących rowerami a w skrajnych przypadkach mogą również przyczynić się do spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym np. zmuszając pieszego przewożącego w wózku dziecko na przejście jezdnią po której odbywa się ruch pojazdów. By wyeliminować to zjawisko policjanci Wydziału Ruchu Drogowego przy wsparciu mundurowych z Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim podjęli ponadprzeciętne działania z wykorzystaniem większej liczby funkcjonariuszy, określając jednocześnie na podstawie własnych obserwacji i zgłoszeń na Krajowej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa miejsc, gdzie nagminnie dochodzi do łamania przepisów dotyczących zatrzymania oraz postoju, w szczególności na chodnikach i ścieżkach rowerowych. W ujawnionych przypadkach naruszeń przepisów ruchu drogowego podjęto zdecydowane działania wobec kierujących.
Przeprowadzono łącznie 40 kontroli pojazdów, 28 kierujących pouczono, 9 zostało ukaranych mandatami a wobec 4 zostaną skierowane wnioski o ukaranie do sądu.
Działania wymierzone w kierowców, którzy bagatelizują obowiązujące przepisy w zakresie zatrzymania pojazdu oraz jego postoju, będą prowadzone cyklicznie do czasu osiągnięcia zamierzonego celu jakim jest eliminacja zjawiska i zminimalizowanie ryzyka zagrożenia w ruchu drogowym.