Powrót do listyPodróż historyczno-krajoznawcza do Królewskiego miasta na 7 wzgórzach – Sandomierza

Podróż historyczno – krajoznawcza do „Królewskiego miasta na 7 wzgórzach –Sandomierza” zorganizowana przez Wojskowe Koło PTTK.

Zwiedzanie Królewskiego miasta zaczęliśmy od Kościoła Św. Jakuba, gdzie znajduje się podwójne sanktuarium: Matki Bożej Różańcowej oraz bł. Sadoka
i 48 Sandomierskich Męczenników Dominikańskich. Dalej do Wąwozu Królowej Jadwigi niestety nie weszliśmy, ponieważ niedawna wichura powaliła tam drzewa. Spacerując urokliwymi uliczkami przez „Ucho Igielne”  dotarliśmy do Bazyliki Katedralnej Narodzenia Najświętszej Marii Panny, która jest Pomnikiem Historii. Kontynuując spacer przez Rynek Sandomierski, zabudowania Ratusza dotarliśmy do Bramy Opatowskiej. Z górnego piętra rozciąga się widok na całą starówkę i Wisłę, nowe osiedla, a w oddali widać pasmo Gór Pieprzowych. Pani Przewodnik opowiadała różne podania i legendy związane z historycznymi budynkami na starówce. Obiad i zakwaterowanie mieliśmy w bursie szkolnej.

Popołudnie spędziliśmy w Winnicy Sandomierskiej.  Tam właściciel opowiadał o odradzających się tradycjach winiarskich na tamtejszych terenach. Było można również spróbować różnych win i lokalnych serów.

Drugi dzień zaczęliśmy na cmentarzu wojennym  minutą ciszy i  odpaleniem znicza, oddając w ten sposób hołd poległym żołnierzom II wojny światowej.

Kolejne punkty naszego spaceru po Sandomierzu to: Podziemna Trasa Turystyczna, Muzeum Okręgowe na Zamku Królewskim, Muzeum Diecezjalne
 w Domu Długosza i najmłodsze Muzeum – Świat Ojca Mateusza. W tym czasie rozdany został Questing „Rękawiczki Królowej Jadwigi” – gra terenowa. Rozstrzygnięcie i wręczenie nagród nastąpiło w autokarze, w drodze powrotnej do domu.

Po obiedzie, przy słonecznej pogodzie odbył się bardzo przyjemny rejs po Wiśle. Panorama Sandomierza z Wisły przedstawia się imponująco.

Naszą podróż zakończyliśmy odpaleniem znicza na Cmentarzu Żołnierzy Armii Radzieckiej.

Jak zawsze zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w naszych przedsięwzięciach.

Źródło: 25BKPow

Ogłaszaj się za darmo w FORMAT3A!Reklama w FORMAT3A działa 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę!Katalog firm FORMAT3A, to najpewniejsze i najtrwalsze źródło informacji o firmach działających w powiecie tomaszowskim. Bądź tu i Ty!FORMAT3A, to najskuteczniejsza platforma reklamowa powiatu tomaszowskiego. Sprawdź jak działamy!