14 czerwca 2018 r. w siedzibie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przy ulicy Majowej 1/13 odbyło się uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień uczniom, którzy wzięli udział w IV edycji konkursu (organizowanego przez poradnię), pt. „Wierszem łatwiej, szybciej i radośniej czyli rymowanki, wyliczanki, fraszki oraz inne sposoby skuteczne w nauce ortografii”. Konkurs skierowany jest do uczniów z klas I – VI szkół podstawowych z terenu miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz z powiatu tomaszowskiego. Uczestnicy mieli za zadanie napisać samodzielnie tekst literacki (wierszyk, rymowankę, fraszkę, itp.) dotyczący reguł ortograficznych, własnych trudności z poprawną pisownią wyrazów oraz sukcesów związanych z pracą nad ortografią. Do tekstu można było również załączyć ilustrującą go pracę plastyczną. Celem konkursu jest zachęcenie dzieci do samodzielnego zgłębiania tajników ortografii, motywowanie uczniów do poznawania i utrwalania zasad poprawnej pisowni, jak też wsparcie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych z obszaru poprawnej pisowni.
Na konkurs wpłynęło 109 prac z 20 szkół podstawowych z klas I – VI z terenu miasta i powiatu tomaszowskiego.
Komisja Konkursowa Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tomaszowie Maz. biorąc pod uwagę kryteria zawarte w Regulaminie konkursu wyłoniła 39 zwycięzców i osoby wyróżnione. Nagrody w dwóch kategoriach wiekowych I – III oraz IV – VI zgromadzonym licznie uczniom wręczyła dyrektor poradni pani Ewa Walaszczyk – Suska.
Po uroczystości wręczenia nagród i pamiątkowych dyplomów oraz wykonaniu wspólnych fotografii nauczyciele, opiekunowie, rodzice i sami laureaci zostali zaproszeni przez organizatorów na poczęstunek.
Koordynatorzy projektu: Aleksandra Cedro, Anna Bawolak, Katarzyna Tomala, Edyta Pietraszewska.
Patronat nad konkursem objął Mirosław Kukliński Starosta Tomaszowski.